Diagnoza logopedyczna zaburzeń komunikacji językowej
Terapia wad wymowy:
- sygmatyzm interdentalny (seplenienie międzyzębowe),
- sygmatyzm lateralny (seplenienie boczne),
- kappacyzm,
- gammacyzm,
- lambdacyzm,
- rotacyzm,
- mowa bezdźwięczna,
- inne nienormatywne artykulacje głosek.
Terapia zaburzeń mowy i komunikacji:
- opóźniony rozwój mowy (alalia prolongata),
- alalia,
- niedokształcenie mowy o typie afazji,
- afazja dziecięca,
- zespół Downa,
- niedosłuch (alalia/dyslalia audiogenna),
- zespół mózgowego porażenia dziecięcego,
- dyzartria,
- zespół poalkoholowy FAS,
- zaburzenia ze spektrum autyzmu,
- zespół Aspergera,
- rozszczep wargi i podniebienia (alalia/dyslalia rozszczepowa),
- niepełnosprawność intelektualna (oligofazja),
- afazja dorosłych.,
- choroby neurodegeneracyjne.
Wczesna interwencja logopedyczna
Nauka Czytania Metodą Symultaniczno – Sekwencyjną ®
(metoda czytania sylabami) dla dzieci od 3 do 6 lat.
Przygotowanie do nauki w szkole:
- Symultaniczno – Sekwencyjna Nauka Czytania®,
- nauka pisania,
- ćwiczenia funkcji poznawczych: wzrokowej, słuchowej, pamięci, kategoryzacji, motoryki małej i dużej, myślenia przyczynowo – skutkowego i sytuacyjnego.
Zapobieganie i terapia dysleksji:
- dzieci w wieku przedszkolnym z grupy ryzyka dysleksji,
- dzieci w wieku szkolnym z trudnościami w nauce czytania i pisania.